(352) 43 111 33

İncir Sigorta

KOBİ leri koruyacak alacak sigortası sisteminde ilk poliçe kasımda

  • Ana Sayfa
  • >
  • Blog
  • >
  • KOBİ leri koruyacak alacak sigortası sisteminde ilk poliçe kasımda
 
 

 

      

 

 

 

 

 

 

KOBİ’leri tahsilat riskine karşı korumayı hedefleyen yeni alacak sigortası sistemiyle ilgili çalışmalar hızlandı. Halk Sigorta Genel Müdürü Bülent Karan, ilk poliçeleri kasım ayında satışı sunmayı hedeflediklerini söyledi. Özellikle KOBİ’leri tahsilat risklerine karşı korumayı amaçlayan devlet destekli yeni ticari alacak sigortası sistemi gün sayıyor.

   Yeni sistemin yürütücüsü Halk Sigorta olacak. Yeni sistemin geçen haziran ayında yürürlüğe girdiğini, Halk Sigorta’nın ise “Olağandışı Riskler Yönetim Merkezi” olarak atandığını hatırlatan Halk Sigorta Genel Müdürü Bülent Karan, şu bilgileri verdi: “Sigortacılık Genel Müdürlüğü ve SBM ile koordinasyon içerisinde sistemi KOBİ’lerin hizmetine sunmaya çalışıyoruz. Sistemin ana hatları şekillenmeye başladı. Bilindiği gibi mevcut alacak sigortası yapısı kurumsal firmalara yönelik. Bu sistem ise KOBİ’lere yönelik olacak. Mevcut ürünlere rakip değiliz. İlgili mevzuatın ekim ayında bitmesini bekliyoruz. Kasım ayında da ürünleri satışı sunabiliriz. KOBİ tanımında KOSGEB’inkini kullanacağız. Hem prim hem hasar kısmını yürüteceğiz. Tahsislerde özel bir skorlama modeli kullanılacak. Bu branşta ruhsatı olan her şirket, merkezi olarak belirlenmiş fiyat ve teminatlarla bu ürünü satabilecek.” Dünya gazetesinden Serhat Aligil‘e konuşan Karan, tahsilat ve alacak yönetimi konusunda KOBİ’lere yol göstermek istediklerini de belirtti.

 

TÜKETİCİYİ İKNA EDEMEDİK

          Zorunlu trafik ve kaskoya sıkışan pazarın büyümesi için atılması gereken adımlarla ilgili değerlendirme yapan Genel Müdür Karan, şu noktalara dikkat çekti: “Bireysel ürünlerde temel problemimiz frekansı yani gerçekleşme riski düşük, ancak şiddeti yani oluşturduğu zararı büyük olabilecek ürünlerde tüketiciyi ikna edemememiz. Bu nedenle zorunlu olan trafik sigortasında poliçe sahipliği yüzde 80’lerdeyken, DASK da elektrik, su aboneliği için şart olmasına rağmen yüzde 50’lerde kalıyor. Bundan bireysel müşterilerde önemli bir sigorta bilinci eksikliği olduğu sonucunu çıkarabiliriz. Oysa bireysel tarafta sektör olarak gideceğimiz çok yol olduğunu düşünüyorum. Ancak bu zorlu bir süreç çünkü tüketici davranışını radikal bir şekilde değiştirmek birkaç sigorta şirketinin kendi inisiyatifi veya çabasıyla olacak bir şey değil. Daha uzun vadeli bir planlamayla ve kapsamlı bir çalışmayla olabilir.”

           Otodışı branşlarda büyümeyi, çapraz satışı sürekli dile getirdiklerini anlatan Karan, sağlığın da önemli bir alan olduğunu söyledi. Karan, “Özellikle kritik hastalıklar gibi ürünleri de yaygınlaştırıp, penetrasyonu arttırmamız gerekiyor” dedi. Kurumsal tarafta yangın ve makine kırılması poliçelerinin artık sorumluluk poliçeleri ile bütünleşik satılabildiğini, siber risk, yönetici sorumluluk gibi yeni ürünlerin de sigortalıların ihtiyaçlarına çözüm olarak sunulduğunu ifade eden Karan, sektörün yeni ürünlere odaklanmasında fayda olduğunu kaydetti.

 

EŞDEĞER PARÇA ÖNEMLİ

          Sektörün güncel mevzuat ihtiyacıyla ilgili görüşlerini de açıklayan Karan, özellikle ‘eşdeğer parça’ konusuna dikkat çekti: “Hazine ve Maliye Bakanlığı’nca açıklanan Yeni Ekonomi Yaklaşımı çerçevesinde cari açığı azaltıcı politikaları desteklemek için trafik ve kaskoda eşdeğer parça kullanımının yaygınlaştırılmasına yönelik mevzuat değişikliği büyük önem kazandı. Çünkü otomotiv yan sanayimiz gelişmiş olmasına ve Ar-Ge yatırımlarına devam etmesine rağmen, sektör aynı zamanda çok önemli bir ithalat büyüklüğüne sahip. Üretim gücümüzü kullanabilmemiz için hızlı bir şekilde gerekli sertifikasyonların yapılarak eşdeğer parça kullanımının sağlanması büyük fayda getirecek.” Karan’a göre bu çözüm olası hasarlarda döviz kuru kaynaklı maliyet artışlarını da sınırlayacak.