(850) 380 00 50

İncir Sigorta

Paniğe Mahal Yok Aracınız Yolda Kalırsa Neler Yapmalısınız

  • Ana Sayfa
  • >
  • Blog
  • >
  • Paniğe Mahal Yok Aracınız Yolda Kalırsa Neler Yapmalısınız
 
 

        Paniğe Mahal Yok: Aracınız Yolda Kalırsa Neler Yapmalısınız?

                          

Nerede ve ne zaman yolda kalacağınızı bilemezsiniz. Ancak bu “düşük” ihtimal bir kez olsun gerçekleştiğinde neler yapmanız gerektiğini bilmek sizi kimi zahmetli durumlardan kolaylıkla kurtarabilir. Mevsim, saat ya da yol şartları fark etmeksizin yolda kalmanın çileye dönüşmediği bir yolculuk hayali pek de uzak sayılmaz. O halde neler yapabiliriz bir göz atalım!

? “Bunu bekliyordum.”

Arabanızla yola çıkarken, her ne kadar aracınıza güveniyor olsanızda, hazırlıklı olmayı ihmal etmeyin. Acil durumlarda ihtiyacınız olabilecekşeyleri kontrol edin ve ihtiyaç duyduğunuz ekipmanları eksiksiz bir şekilde edindiğinizdenemin olun. Potansiyel bir krizi önlemenin yolu, tam olarak “onu bekliyor olmaktan” geçiyor. Araç bakımı için temel aletler, reflektörler, yakıt bitmesine karşı boş bidon daima bagajınızda durduğu sürece; yolda kalma durumunda paniğekapılmıyorsunuz. Arabanın içinde daima acil durum numaralarının olması, yolyardımı telefonlarının bulunması ve sigorta telefon numaralarını da barındırmak, size hem güven veriyor hem de hızlı hareket etmeniz gerekirse durumukolaylaştırıyor.

? “Dörtlülerimi yakmalıyım.”

Aracınız yolda kalmanın ilk belirtileri sergilemeye başladığında, kendi güvenliğinizi sağlamanız çok önemli. Burada yapılacak hata, ani fren yapmak. Ayağınızı gazdan yavaş yavaş çekip, yolun sağına ilerlemeniz ve araç durduğunda el frenini çekmeniz gerekli. Aracınızı durdurunca dörtlülerinizi yakmayı unutmayın.

? “Sağ şerit bana ait.”

Aracınızı durdururken yavaşça yolun sağına geçmelisiniz. Ancak,eğer otobanda ve yolun ortasındaysanız, dışarı çıkıp aracınızı sağa çekmeyeçalışmak çok büyük bir hata olur. Bu durum her ne kadar hoş karşılanmayacakolsa da en doğrusu, olduğunuz yerde dörtlüleri yakıp yardım gelene kadar aracın içinde beklemek.

? “Ben de buradayım.”

Dörtlüleri yakmanın temel amacı; diğer sürücülerin sizin bir problem yaşadığınızı anlamasını sağlamak ve trafikte fark edilmek. Eğer bu durum, gece ya da görüş alanı kısıtlıyken başınıza geldiyse, yardımınıza bagajınızda bulundurduğunuz reflektör koşuyor. Hazırlıklı olmak önemini burada kanıtlıyor. Aracınıza uygun bir mesafeye yerleştirdiğiniz üçgen reflektörler, yanan dörtlü lambalarınız ve açık bir kaput sizi ve aracınızı daha görünür kılıyor. Böylece, diğer sürücüler aracınızla ilgili bir sorun yaşadığınızı anlıyor. Trafikteki diğer kişilerin sizi fark etmesi, olası çarpmaları önlüyor. Burada dikkat etmeniz gereken nokta; üçgen reflektörlerinizi yerleştirmek için araçtan çıkmadan önce, yolu iyice kontrol etmek. Yolcu kapısından inmek ise güvenlik önleminizi en üst seviyeye çıkarıyor.

? “Alo, yolda kaldım, yardım lütfen!”

Yolda kaldınız ve aracınızı durdurdunuz. Diğer sürücüler tarafında fark edilmek için gerekli önemleri aldınız. Şimdi sıra yardım çağırmada. Bu durumda arayabileceğiniz iki numara var; yol yardım hizmeti ya da sigorta şirketiniz. Yol yardım hizmeti kullanıyorsanız onları aramanız gerekli. Ancak kasko sigortanız yol yardım hizmeti sağlıyorsa, onların çağrı merkeziniarayıp yardım isteyebilirsiniz. Bu durumda aracınız en yakın servise çekiliyor ve arızası gideriliyor. Son teknoloji sayesinde, yolda kalma durumunda yeriniz GPS ile tespit ediliyor ve servise iletiliyor. Örneğin; Mapfre Sigorta sahipleri; asistans hizmetlerinden faydalanarak aracın çekilmesi, oto kurtarma, oto kapı kilit, lastik değiştirilmesi ve benzin bitmesi gibi durumlarda rahatça destek hizmet alabiliyor. Yolda kalmanız halinde, aracınız en yakın servis ya da onarım noktasına naklediliyor. Eğer lastiklerden kaynaklı bir sorun varsa olay yerine bir servis sağlayıcı gönderiyor. Konaklama gerektirecek kadar büyük sorunlarda ise duruma bağlı olarak seyahat ve konaklama masraflarını şirket üstleniyor.

Eğer bu iki hizmete de yabancıysanız, en eski yöntem olan birçekici çağırmak görevi sizi bekliyor demektir. Çekici çağırmanın, firmalara göre farklı ücretlendirildiğini göz önünde bulundurmalısınız.  Ayrıca, bulunduğunuz bölgeye göre polisi ya da jandarmayı arama alternatifleri de işinize yarıyor. Bekleme süresinde, aracınıza yabancıları almamak ve kapılarınızı kilitli tutmak, durumunuzdan yararlanmak isteyen kötü niyetli kişileri uzak tutarak, güvenliğinizi sağlıyor.

? “Peki, ben neden yolda kaldım şimdi?”

Aracınızın neden yolda kaldığı konusu aklınızı kurcalayabilir. Buna neden olan temel birkaç sorun bulunuyor:

  • Lastiklerin inmesi ?: En sık karşılaşılan yolda kalma probleminin kaynağını; havası inmiş lastikler oluşturuyor. Lastiklerinizin havası azaldığı için yolda kaldıysanız, en yakın benzinliğe gidip lastiklerinizi şişirmeniz gerekiyor. Bu durumun başınıza gelmesebebinin, lastik değiştirirken tek ya da iki lastik değiştirmenizden kaynaklı olabileceğini unutmayın. Aynı aşınmışlıkta olmayan lastikler, sürüş esnasında dengenizi koruma konusunda da zorluk yaşamanıza sebep oluyor. Lastiklerinizin uzun ömürlü olması için, ani hızlanmalardan ve ani frenlerden kaçınmanızgerekiyor. Aracınızı aşamalı olarak hızlandırmak ve zamanında frene basarak yavaşça durdurmak, lastiklerin aşınmasını önlüyor. Ayrıca hava basıncını sürekli olarak kontrol edip, önerilen seviyede tutmak hem lastiğinizi daha sağlıklı kılıyor hem de yolda kalma riskinizi en düşük seviyede tutuyor. Lastiklerinizin daha sağlam olmasını sağlamanın bir diğer yolu ise çapraz olarak yerlerini değiştirmek. Farklı noktalardan aşınan lastiklerin dengesi bu şekilde de sağlanabiliyor. Son olarak park ederken, kaldırım kenarlarına sürtmesi, lastiğin hasar almasına sebep oluyor. Lastikleriniz ne kadar sağlam olursa yolculuğunuzun o kadar güvenli olacağını ve yolda kalma ihtimalinizin o kadar düşeceğini unutmayın.
  • Akünün bitmesi ?: Yolda kalmanın en “popüler” ikinci sebebi ise bitmiş aküler. Aküler özellikle kış aylarında daha hızlı tükeniyor. Bu durumun temel sebepleri arasında  sürekli çalışan ısıtıcılar, silecekler ve soğuk hava olarak yer alıyor. Ancak, tam tersi olan sıcak havalar da akünün çabuk boşalmasına sebep oluyor. Trafiğin yoğun olduğu bölgelerde aracın sürekli dur-kalk yapması ve aküyü şarj eden aksamın bozulması da akünün aniden bitmesinin nedenleriarasında sayılıyor. Kısacası ortalama ömrü 5 yıla yakın olan akünüz, budurumlar yaşanırsa sizi yolda bırakıyor. Böyle bir durum yaşadığınızda; başka bir araçtan akü takviyesi yapmak durumu idare etmenizi sağlıyor. Ancak en kısa zamanda akünüzün tamiri için oto tamirciye uğramayı ihmal etmeyin. Unutmayın; yılda en az iki defa akü testi yaptırmanız, bu durumun yaşanma riskini düşürüyor.
  • Motorun hararet yapması  ?: Motor ısısının normalin üzerine çıkması durumunda da aracınız yolda kalabiliyor. Bunu, aracın hararet göstergesinden takip edebiliyorsunuz.  Aracın hararet yapmasının farklı nedenlerivar; soğutma sıvısının azalması, fanın bozulması, hararet göstergesinin bozulması, yanlış vites değiştirme ve arabayı zorlama gibi. Eğer böyle bir durum ile karşı karşıyaysanız, aracınızı gölge bir yere çekip kontağı ve klimayı kapatmanız gerekiyor. Araba tamamen soğuduktan sonra ise radyatör kapaklarını açıp, su kaybını kontrol etmeniz gerekli. Eğer sorunun su kaybı olduğunu tespit ederseniz ekleme yapmalısınız. Ancak su seviyesi normalse aracı bir tamirciye teslim etmelisiniz.
  • Mekanik arızalar ⚡️: Bunların yanı sıra debriyaj veya vites teli kopması, mil kırılması gibi sorunlar da aracınızın yolda kalmasebebi olabiliyor. Bakımı yapılmış araçlar bu nedenle, diğerlerine göre herdaim bir adım önde oluyor. Motorunuzdan ıslık, uğultu gibi sesler geliyorsa,aracın içine şuruba benzer tatlı bir koku doluyorsa, park yerinizde su birikintisi oluşuyorsa aracınız size bir şey anlatmaya çalışıyordur. Onu dinlemekte yarar var! 

❄️ Karlı Havada Yolda Kalmak 

Soğuk havaların radarımıza girmesiyle birlikte araçlar, beklenmedik kar yağışlarına maruz kalabiliyor. Eğer aracınız kara saplanır ve yolda kalırsa, yapmanız gerekenler şöyle;

  • Tekerleri düz tutun ve aracın düz gitmesini sağlayın.
  • Manuel vites kullanıyorsanız, aracı 2. vitese alıp çekiş sağlanıncaya kadar yavaşça gaza basın.
  • Tekerleklerin kaymaması için, fazla güç kullanmadan ileri geri yapın ve mesafeyi açın.
  • Egzoz borusunu karın kapatmadığından emin olun. Kapanan boru, egzozun içeri dolmasına sebep oluyor ve bu durum zehirlenmeye yol açıyor.

Unutmayın; aracınıza yaptıracağınız kasko sigortası, pek çok olumsuz durumu daha kolay bir şekilde atlatmanızı sağlıyor.